Persbenadering Mauritshuis
Het Mauritshuis bestudeerde twee weken lang Meisje met de parel van Vermeer. Het schilderij werd in het openbaar onderzocht met de nieuwste technieken. Het museum hoopte meer te weten te komen over de manier waarop Vermeer het Meisje met de parel schilderde en de materialen die hij gebruikte. Het onderzoek werd uitgevoerd voor de ogen van het publiek in de Gouden Zaal van het Mauritshuis.
Het project werd op initiatief van het Mauritshuis uitgevoerd door een team van internationaal erkende specialisten in het kader van het Netherlands Institute for Conservation, Art and Science (NICAS). Voor bezoekers was het project Het meisje in de schijnwerper een unieke kans om wetenschappelijk onderzoek aan een wereldberoemd schilderij van dichtbij mee te maken.
Creatieve Kwesties ondersteunde het Mauritshuis met de communicatie rondom het bijzondere onderzoek. We ontwikkelden een uitgebreide perskit en met persbenadering op maat bereikten we een breed publiek. Van vakmedia tot specifieke pers, iedereen sprak twee dagen lang over Het meisje met de parel. NRC handelsblad, New York Times, Hart van Nederland, NOS en RTL Late Night besteedden aandacht aan het meisje.